KEHIDUPANKU. SEKADAR BERKONGSI. BUKAN GOSIP

HATI+PERHATI=COLOR OF RAINBOW

HiduP Tue Tak Seindah Pelangi
Sebelum AdAnYa Pelangi
Pasti HuJan tUrun MembasaHi Bumi
BerSama MenTeri YaNg MeNemaNi

Sunday, November 15, 2009

Peristiwa nie x tau nk kata hapie ker ke x??hnya yg baca je yg blh nilaiknnya..time peristiwa tu, aku x la nangis tp gelak memanjang..malu usah dikata..mcm muka ditepek ngan simen...sbnrnya hari tue aku n 4 org sekutu ni baru jd OKB..pndai2 la ko org terjemahkan OKB tue apa..ikut sk la..berbekalkan duit yg ada time 2 kami melangkah kuo ngn bergaya..sbb dah abis exam...hahahaha..kalo x ada duit, bergaya apanya...

Time pergi tue kami smpai ke destinasi ngn jaya n selamtnya..sblm tue lupa nk gtau kami g naik apa..kaki tue dah pstila..x kn nk merangkak plak..kami ptg tue kuo ngn kete sewa yg dipandu oleh makhluk mana ntah (x nk ngku diri sendiri)..nsb malang kami bermula semasa mau pulang ke sangkar..ops salah ke asrama la..ngah dok berhenti kat trafik light tetiba kete tue blh jd statik..dah la statik..bisu plak tue..aku ingt dia juz mati..kete tue naturally dah mati..mati enjin..aku try la start..kwn2 yg lain blh plak x tau kete tue mati enjin..kalo mati skjep x pe..start pnya start x jgk idup..

aku gtau la kat dia org.."kwn2 kete ni x le start"..tp dlm nada gurau..mereka ingt aku gurau..ngn nada yg lain skit kot2 la percaya, "kwn2 serius ni kete x le nk idup. aku x gurau pun kali nie"..bygkan la muka mereka cm ne..ngalabah..tue la aku kata btl2 x cy...kat trafik light..warna merah..so pndai gak kete 2 mati..tmpat strategik..dari buang masa dok dlm kete yg sememangnya dah mati kami pun kuo la..dah la x tau pape pasal kete.nk tolak kete 2 mcm x brapa nk cun la..so biarkn je la..bt2 la x bersalah bio kn kete 2 tgh2 jln..tetiba ada pakcik tue tnya nape..dah dok tgh jln mstila kete rosak..x kn la kami berlima ngah posing ala model..pakcik tue tnya kata la mybe kete 2 x ada minyk..dia tnya member ak isi minyak brapa.blh plak member aku suro tnya aku..ceh kes nk malukn aku..ngn slumbernya aku pun kata la"Pakcik kami isi Rm5 kot." seperti biasa la reaksi pkcik tue gelak kn kami..malu blh x..aku lg la dah la aku yg jwb..mana x malunya..

aku n member lain g la mintk tlg kat satu bengkel..kbtln tepi traffik light tue ada bengkel.nasib baik ada owg..so mintk la tlg kat dia org..mereka pun tolak le kete 2 ke bengkel dia..dia pn check pnykit kete 2..upanya2 bkn x ada MINYK k..tp sbb AIR X ADA..so jgn persendakan time kami isi minyak RM5..tp pelik la nape mamat tue le letak air time enjin panas..bkn kena letak time enjin sejuk ke???time ambik lesen x ada owg ajo pun pasal enjin..hahaha.mybe ada tp aku tdo kot time 2..lpas dah ok mamat tue blh perli "dik kete nie bkn stkt nk blik asrama kalo nk pergi balik K. Terengganu pun blh..ceh hampeh btl..satu penghinaan btl..aku pun cuak nk bw kete 2..tp ngn semangat yg membara aku pandu gak la..abis tue x kn nk sorong..monyet berjanggut pun blm tntu smpai..berbekalkan confident bagai tembok cina aku pun drive..dlm hati aku jer yg tau...

awal2 tue ok..ingtkan nasib malang dah berakhir..tp malangnya kete 2 bt hal blik..aduhai..patut la mkin lama kete 2 slow mcm siput..upan2nya nk mati blik..tp yg bgusnya kete 2 cm tau berhnti tmpt yg strategik..kali ni still tepi jln n bawah lmpu jln..strategik kn??bijak btl...lpas tue phm2 la apa yg berlaku..dok tepi jln la...n cm biasa la ada la pertolongan yg smpai..terima kasih yg menolong..ari tue malu jgn dikata la...kalo la malu tue nmpk le kumpul masuk bakul..yg pastinya kami berlima smpai ke destinasi kami ngn selamt nya...walaupun bnyk rintngan yg terpksa di tempuhi..btl2 adventure..mengalahkan masuk hutan...

(P/s : kpd kawan2 aku yg lg 4 org tue..terima kasih coz x nangis tepi jln..korang memang gurl yg tabah coz still le gelak walaupn jd model tepi jalan..bangga n tabik la ngn korang..lain kali kita bt lg kalo x ada kje...hahhaha)

No comments:

Post a Comment