KEHIDUPANKU. SEKADAR BERKONGSI. BUKAN GOSIP

HATI+PERHATI=COLOR OF RAINBOW

HiduP Tue Tak Seindah Pelangi
Sebelum AdAnYa Pelangi
Pasti HuJan tUrun MembasaHi Bumi
BerSama MenTeri YaNg MeNemaNi

Saturday, October 31, 2009

Bila Kangaroo ada kat Malaysia??

Cam biasa la aku nie.kalo x tdo mesti x sah..hobi wajib tiap2 hari tue..blh meroyan kalo x tdo ptg. Tp ptg tue ntah cm ne la aku le mimpi..kalo mimpi kawin anak raja x pe gak..Gempaq la skit.nie dok mimpi kangaroo.Apa barang kn..Masalahnya kat Malaysia ada kangaroo ker??Mana dtgnya. Nie msti sbb x cuci kaki. Selalunya tdo mlm je kna cuci kaki utk elak mimpi. X sngka ptg pun wajib cuci kaki..!

TAHNIAH la kat mimpi nie coz b’jy bt aku bgun tdo smbil nangis beria2 plak tue..Bt malu sepsis aku jer.

Satu hari tue aku dlm perjalanan blik ke umah ngn fmly aku..tp yg pstinya bkn jln kaki la…jenuh la ble nk smpai kn..tetiba…suspens skit…ada la pakcik tue jual kangaroo tepi jln..sbb kn teruja tgk kangaroo kat Malaysia aku pun berhenti kat gerai pak cik TUE bkn pak cik TUA..bkn sng tgk org jual kangaroo..kira aku nie spesis bertuah la..so aku ambik kptsn nk beli kngroo tue.rengek punya rengek mama aku belikan la..tp dlm mimpi tue x tunjuk plak cm ne aku bw blik kngroo..tup..tup jer aku bw kangaroo tue g shooping…hbt gle…bngga komuniti kangaroo sedunia beb coz dpt masuk mall..slalunya time shooping aku beli brg tuk diri.tp nie dah terblik plak aku beli brg tuk kangaroo.Dr seliper smpai ke beg duit..Semua tuk kangaroo..Kangroo tue haiwn or manusia???Persoalan smpai skrg yg x blh d huraikan…pusing la kot mana pun still ??? X ke gle kan. Sapa dpt jwpan gtau la kat tuan punya kangaroo nie….

Lpas shoping cm biasa la perut berkompang…mestila nk mkn..tgh2 mkn nie kangaroo tu dok la meleset..pns hati btl la…tau la cmel..tp time lapo comel tue x bermkna dah. Aku suro mama halau dia keluo tp mama aku bela plak si kangaroo tue..mama kata kesian dia.bio la dia kat situ…apa aku x ckup cmey ke smpai mama aku pun t’pikat kat kangaroo tue..Menggunakan kuasa vito ke veto ea.?.pape kuasala aku sndiri yang halau si kangroo… apa lagi tergedik2 kangroo tue kuo.paham bahasa jgk kn.kangroo tue dok tepi tingkap..dia tgk jer aku mkn..part nie pling sdey ble aku tgk muka kangaroo tue cm nk nangis..tp sbnarnya aku yg nk nangis..aku pun cabut la sbb aku cair tgk muka kangaroo tue…esknya aku pnggil kangaroo tue tp dia x muncul..rupan2 nya kangaroo tue dah membawa diri…bawa diri tu bkn pi melancong.walaupn aku belikan kangaroo tue beg duit to dia x ada duit. Bawa diri= hilang la…

Tetiba aku tersedar…tgk2 roommate aku ngah dok syok iron bju..x sempat nk cter mimpi nie…aku dah nangis dulu..dia pun panic la..bru bgun tdo trus nangis..mau x panic…cter punya cter ingtkan dia trut b’simpati.tetapi dia geli hati..punya la gelak… hampeh punya roommate.

P/s:kalo nk cter mimpi sdey tlg jgn cter kat roommate yg tgh iron baju..sbb dia x ada hati pn dgr cter anda tue..hati dia kat bju sbb tkot bju tue b’lubang di mkn iron..

Tindakan slps tu: roommate aku tue kna tdo luar la..padan muka.hahahaha

No comments:

Post a Comment